Je winkelwagen is momenteel leeg!
Op veel stadsfietsen zit tegenwoordig een stuurpen die met de hand kan worden versteld. Waarom? Misschien heb je er wel zo een. Wil je echt te pas en te onpas je stuur verstellen? Wil je misschien, net vóórdat je wordt ingehaald, het stuur al fietsend lager zetten om vervolgens in racehouding te demarreren? Overigens heb ik weleens – zonder zo’n aanleiding maar net zo idioot – m’n stuur al rijdend versteld. Het kán, maar ik voelde me even behoorlijk… eh… stuurloos. Goed, tenzij je de fiets wilt verhuren, zie ik het nut ervan niet.
Maar wat maakt het uit? Is dit weer één of andere persoonlijke frustratie, net als die dichte kettingkast, vraag je je misschien af. Het antwoord is: ja!
Ik had een handverstelbare stuurpen op m’n Jan Janssen. Die ging twee keer kapot: de eerste keer binnen de garantieperiode, de tweede keer erbuiten. Beide keren kwam er een flinke speling op en kreeg ik ‘m niet meer goed gefixeerd. Dat kan geen toeval zijn, dus sindsdien moet ik ‘m niet meer, die handverstelbare stuurpen. Ik ben tóch niet van plan een fietsverhuur te beginnen.
Vervolgens kwam ik erachter dat een gewone stuurpen nog goedkoper is ook! Dus ze verkopen je een handverstelbare stuurpen, zo van: altijd handig, beter mee verlegen dan om verlegen, etc. Maar je gebruikt ‘m niet, hij is duurder en gaat minder lang mee.
Dus dit is waarom handverstelbare stuurpennen bestaan: om je vijf dure waardeloze stuurpennen te kunnen verkopen in plaats van één degelijke goedkope! Je bent gewaarschuwd.
Geef een reactie